perjantai 19. syyskuuta 2014

Esittelyssa Taru

Hei!

Olen Schipperke tyttö  Riemukas Ainarakas kutsumanimeltäni Taru. Iältäni nyt 3 vuotta ja tulevia synttäreitä juhlitaan helmikuussa.
Kokoa löytyy runsaat 27cm, joten kisaan vimmattuna Mini3 luokassa.
Toi emäntä/ohjaaja joskus  väitti, ettei mussa nyt oo mitään agilitykoira-ainesta ja ettei mua ainakaan kannattas agilitykoiraks jättää. Olin kuulemma tunnevalinta. Eli se tykkää musta!
Päätin kuitenkin näyttää sille ettei pienikoko, etupainoisuus ja tappijalkaisuus oo este. Hitto, kattokaa ny itekki millanen tappijalka se itte on! Ja treenaahan sekin agilityä! Tosin mä oon paljon parempi. Multa saattaa joskus tippua yks rima, mutta SE voi kaataa koko esteen!
Sopii sen olla enää epäilemättä mun kykyjäni! Olen verrattain nopea ja liukasliikkeinen.

Kolmosiin nousin keväällä toukokuussa ja muutama kisa ollaan sen jälkeen käyty. Yksi nolla olis jo plakkarissa. Toi emäntä epäilee saadaanko nollia kasaan tuleviin SM-iin? Pitääkö mun näyttää sille tässäkin asiassa? Tosin se vaatii, että joku opettaa mulle numerot tai opettaa ton emännän ohjaa.
Se ei kertakaikkiaan aina osaa, eikä muista kattoa näitä asioita mun tasolta. On se kuitenkin ihan ok ja kehityskelpoinen ja yrittäähän se kovasti.  Ja on se sen verran nyt oppinut luottaa mun kykyihini, että panostaa kuulemma nyt eniten meidän 3 koiran laumasta mun ja sen kehittymiseen tässä lajissa.
Mun tarvii puolestani opetella lisää noita keppikulmia, vaikka hurjan hyvä olenkin jo niissä monesti. Kepit on ihan kiva este! Kisoissa puomin kontaktin yli olen pomppinut muutamia kertoja. Emäntä mumis jotain tehostetusta kontaktitreenistä. Sehän passaa! Se tietää nameja!

Toisena harrastuksena aloittelen rallitokoa, jossa olen luonnostani pätevä. Yllätys, yllätys.. toi emäntä vaan sielläkin hortoilee kylttien välissä missä sattuu.
Vapaalla ollessani olen mestari hiiren pyydystäjä ja emäni kanssa pihistetään munia kanalasta. Se se vasta on hauskaa puuhaa!



Tässä video Tarun 2. luokan kisoista.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti